J O G A K O Z P O N T . H U

 

 

 

 

ASRAM

 

JÓGA ÉS MEDITÁCIÓS KÖZPONT

1_min

BUDA SZÍVÉBEN

 

Akciók!

Galéria – képek

Mi a jóga?

ÓRAREND, Programok

Hírlevelek

Sajtó, média

Céges jóga

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

YOGAWORKS – Vinyasa flow Yoga Alliance diplomával

GYERMEKJÓGA

KISMAMA & BABÁS

Oktatói továbbképzések

ÓRATÍPUSOK:

JÓGA:

Hatha jóga

Iyengar & eszközös jóga

Jóga alaptanfolyam

Astanga jóga

Dinamikus vinyasa flow jóga

Gerinc jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

 

MEDITÁCIÓ:

Vipassana Meditáció

Himalájai Tradíció szerint:

Bevezetés a meditációba

 

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

KISMAMA ÓRÁK

Kismama jóga

Szülőpozíciós jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Kapcsolatépítés a magzattal

Szülésfelkészítő 4 órás

 

WORKSHOPOK:

Kriston Intim torna

Szemjóga

Indiai vega főzőklub

Hellinger családállítás

Trance dance-transztánc

Arcjóga

Kontakt jóga / acro jóga

…összes workshop

 

Magánórák

MASSZÁZS, KEZELÉSEK:

Ajurvédikus

Yumeiho

Kismama MAURI

Gyógymasszázs

Bemelegítő

MA-URI

JÓGA BOLT:

Jóga Könyvesbolt

Jógamatrac és eszközök

Oktatóink

Akciók

JÓGA TÁBOROK

Terembérlet

Indiai receptek

Állás

Linkek

nyuszi4

Térkép, útleírás

Impresszum

HATHA JÓGA

légző gyakorlatok
napüdvözlet
jóga ászanák
aktuális órák  >>> órarend

kezdő jóga alaptanfolyamok

oldalra  elore1  pranayama  hatra


„Az ászana elnevezésű jóga testtartások eredete a hindu ősmondák körébe vész. A legenda szerint Siva Isten 84 ezer ülésmódot, testtartást próbált ki, hogy megállapítsa, melyek azok a testhelyzetek, vagy gyakorlatok, amelyek az ember egészségének megőrzésére, illetőleg magasabb rendű önszemléletének kifejlesztésére alkalmasak. Ezekből a testtartásokból csak 84 használatos ma is, és 20-30 azoknak az ászanáknak a száma, amelyek az egészség megőrzésére és visszaszerzésére valók.”    

 --   részlet Selvarajan Yesudian – Sport és Jóga c. könyvéből    --


A foglalkozásokról

A jóga harmonizálja testünk energiáit, valamint a belső szervek, a vérkeringés és az idegrendszer működését. Fiatalít, fejleszti koncentrációs képességünket, belső egyensúlyunk erősödik. A jóga órák 1,5 órásak. Relaxációt, légző gyakorlatokat, ászanákat végzünk. Kezdőknek és haladóknak egyaránt, folyamatosan be lehet kapcsolódni.

 

Ászana

Az ászana eredetileg stabil ülőhelyzetet jelent, azonban korunkban bővebb jelentést kapott: jóga póz, testhelyzet. Vannak álló, ülő, fekvő, és fordított testhelyzetű ászanák. A mozgás iránya szerint megkülönböztetünk előre hajló, hátra hajló, oldalra hajló és csavaró pózokat. Vannak bemelegítő gyakorlatsorok, emésztést segítő pózok, hasizmot erősítő gyakorlatok, tartásjavító pózok. Az ászana sorozatokban váltakozva feszítjük és lazítjuk az izmokat, ezáltal trenírozzuk az ereket, idegeket is.

 

Napüdvözlet

A napüdvözlet egy ászana sorozat, mely előre és hátra hajlításokból, ill. nyújtásokból áll.

Hatásai: dinamizál, frissít, javítja a belső szervek vérkeringését, fokozza a légzés hatékonyágát, kiegyensúlyozza a belső elválasztású mirigyek működését, erősíti és rugalmassá teszi az izomzatot, méregtelenít. Csökkenti a fizikai és szellemi feszültséget, élesíti az elmét.

 

Pránajáma (légzőgyakorlat)

A légző gyakorlatok segítik a test jobb légcseréjét. Vannak frissítő hatású, nyugtató, ill. kiegyensúlyozó jellegű légző gyakorlatok is. A váltott orrlyukú légzés (nádi sódana pránajáma) kiegyensúlyozza a testben lévő energiákat, tisztítja az energiacsatornákat, oldja az energetikai blokkokat. A „prána” finomabb a levegőnél: a legfinomabb energia, mely a világegyetemben mindent átjár. Életerőnek, életenergiának is hívjuk. Az „ajáma” jelentése szabályozni, irányítani. Tehát a pránajáma irányítja a prána áramlását a testben, és tisztítja a nádikat (energiacsatornákat).

 

Relaxáció

A relaxáció alatt megtanuljuk ellazítani az izmokat és az elmét. Ez a típusú lazítás a stressz kezelésének kiváló módszere. Megtanuljuk végigvezetni a figyelmünket a testrészeken, izmokon és ízületeken, kikapcsolni a kavargó gondolatokat, lecsendesíteni az elmét.

 

Hatha jóga jelentése

A „ha” jelentése nap, a „tha” jelentése hold. A hatha jóga kiegyensúlyozza a nap és hold jellegű (aktív és passzív) energiákat a szervezetben.

 

Teljes kikapcsolás

A jóga egyik legfontosabb eleme a figyelem vezetése a testben, és a testérzet figyelés. Ezt végezzük mind az ászanák során (megfigyeljük, hogy mely ízületünk, vagy izomcsoportunk feszül, vagy nyúlik), mind a légző gyakorlatok alatt. Ezáltal kialakul fokozatosan a testtudatosság. Mivel a gyakorlatok alatt folyamatosan a testet kell figyelni, az ember automatikusan kikapcsolja a napi problémákat.

 

Jóga nem csak hajlékonyaknak

A jógában nem az a lényeg, hogy mennyire vagy kezdőként hajlékony. A jóga egy önismereti út, ahol fokozatosan ismered meg tested határait, és próbálod ezeket a határokat lépésről-lépésre tágítani. Egy jóga órán az végzi jól a gyakorlatokat, aki belülről figyeli teste jelzéseit, és nem a többiekkel versenyez, hogy ki tud pl. előrébb hajolni. Mindig magadhoz képest kell nézni a fejlődést. A férfiak izomzata általában alapból kötöttebb, de ha belegondolunk, hogy a legnagyobb jógik mind férfiak: ne mondhatja senki, hogy a jóga csak a nők „sportja”J

 

Ellenjavallatok / elővigyázatosság

Fertőző betegség esetén kíméld magad, ne jógázz, kérjük várd meg, amíg meggyógyulsz. Gerincproblémák, sérv, magas vérnyomás, egyéb komolyabb betegségek esetén kérjük csak orvosod hozzájárulásával jógázz, és kérd ki az óra előtt az aktuális órát tartó tanár véleményét, hogy mely gyakorlatokat kell módosítással végezned, illetve javasolt-e jógáznod.

 

Mit hozz magaddal?

Kényelmes, rugalmas, nem szoros ruházatot, törölközőt a fejed alá (polifoam, csúszásmentes matrac van), relaxációhoz pulóvert (mert lassul a vérkeringés ilyenkor). A jó közérzet miatt az óra előtt lehetőleg 2-3 órával ne egyél, de ne is legyél éhes.

 

Várunk szeretettel

 

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.    Tel: 0620-552-6564    e-mail: recepcio@jogakozpont.hu

www.jogakozpont.hu