J O G A K O Z P O N T . H U

 

 

 

 

 

pregnant2

 

   BUDA SZÍVÉBEN

NYITÓLAP

Akciók!

Galéria – képek

Mi a jóga?

ÓRAREND, Programok

Hírlevelek

Sajtó, média

Céges jóga

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

YOGAWORKS – Vinyasa flow Yoga Alliance diplomával

GYERMEKJÓGA

KISMAMA & BABÁS

Oktatói továbbképzések

ÓRATÍPUSOK:

JÓGA:

Hatha jóga

Iyengar & eszközös jóga

Jóga alaptanfolyam

Astanga jóga

Dinamikus vinyasa flow jóga

Gerinc jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

 

MEDITÁCIÓ:

Vipassana Meditáció

 

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

KISMAMA ÓRÁK

Kismama jóga

Szülőpozíciós jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Kapcsolatépítés a magzattal

Szoptatásra felkészítés

Szülésfelkészítő 4 órás

ÚJ! Masszázstechnikák

 

WORKSHOPOK:

Kriston Intim torna

Szemjóga

Indiai vega főzőklub

Hellinger családállítás

Trance dance-transztánc

Arcjóga

Önbizalom tréning

REIKI

Kontakt jóga / acro jóga

 

Magánórák

MASSZÁZS, KEZELÉSEK:

Ajurvédikus

Yumeiho

Kismama MAURI

Gyógymasszázs

Bemelegítő

MA-URI

JÓGA BOLT:

Jóga Könyvesbolt

Jógamatrac és eszközök

Oktatóink

Akciók

JÓGA TÁBOROK

Terembérlet

Indiai receptek

Állás

Linkek

nyuszi4

Térkép, útleírás

Impresszum

 

KISMAMA JÓGA

KISMAMAJÓGA

 

 

Kismamajóga órák hétfőtől szombatig, minden nap.

 

 

Kapcsolódó linkek:

 

Kismama jóga hírlevélre feliratkozás

Szülőpozíciós jóga 35. héttől

Babás jóga

Babafotók

Gyermek jóga

Kismama jóga oktatói tanfolyam

Szülésfelkészítő 4 órás workshop

Magzattal való kapcsolat meditáció

 

>> Órarend

 

KISMAMA JÓGA foglalkozások:

 

kismama4_min kismama1_min kismama2_min kismama3_min

 


A módszer kidolgozója Francoise Barbira Freedman, a Cambridge-i Egyetem orvos-antropológusa, több évtizedes gyakorlattal rendelkező jógaoktató és négygyermekes anya. A módszer lényege a várandósság időszakának minél jobb kihasználása a babára való ráhangolódás és a kismama testi-lelki felkészülése szempontjából. A felkészülés részben a szülés eseményére történik, részben a születés utáni időszak fejlődésének megalapozását célozza.


A várandóság időszakának foglalkozásai egyaránt tartalmaznak klasszikus jógaelemeket (ászanák, speciális légzések, szankalpás relaxáció, meditáció, testérzet figyelés), Freedman asszony Amazonas vidéki antropológiai kutatásai során, a természeti népek asszonyainál megfigyelt, és tőlük átvett mozgáselemeket, illetve a gátvédelem egyik alapelemeként ismert gátizomtornát.
Bővebben az intimtornáról


Az ászanák (testhelyzetek) mindegyike a várandósság időszakában folyamatosan változó női szervezet szükségleteihez van igazítva. Így a várandós-jógában az ászanák nem kitartott testhelyzeteket, hanem folytonos, könnyed mozgásban végzett gyakorlatokat jelentenek. Ezek főként a hátizmok erősítését, a gerinc rugalmasságának megtartását, a nyugalmi légzéskapacitás növelését, a csípőízületek rugalmasítását célozzák. Ugyanakkor nagyon fontos szerepük van ezeknek a mozgásoknak a kismama fizikai kondíciójának és ezáltal jó közérzetének elérésében, megőrzésében.


A speciális légzések
szerepe is sokoldalú, a helyes erőltetés-mentes légzés elsajátításától, az izmok egyidejű lazításán át, a hangokkal összekapcsolt légzések általi pszichikai lazításig terjednek.


A szankalpás relaxáció
(szankalpa = pozitív kijelentő mondat, megerősítés, autoszuggeszió) egy vezetett, imaginatív technika, mely szintén a testi-lelki ellazulást, feltöltődést, a pozitív képekben való gondolkodást, ráhangolódást segíti. Gyakorlati tapasztalat, hogy azok a kismamák is tudnak ilyenkor pihentetően ellazulni, akik a várandósság bizonyos időszakában otthon már nem tudnak rendesen aludni.


A meditáció
, melyhez vezető egyik módszer a testérzet figyelés, az események elfogadását, az azzal való együttműködést, a kismama saját testének megismerését és jelzéseinek magabiztos felismerését segíti.


A várandósság 30. hetétől kezdve külön szülőpozíciós foglalkozásokat is tartunk, melyre a papát, vagy a szülésnél jelen lévő más segítőt is szívesen látunk. Konkrét testhelyzeteket, légzéseket tanulunk, melyek nagy segítséget jelenthetnek a vajúdás és szülés alatt. Ezeken több alkalommal is hasznos részt venni, hogy jobban berögződjenek a tanult technikák.


Minden kismamát várunk szeretettel, várandóságának 14. hetétől kezdve!

 

Gyakran ismételt kérdések a kismamajóga órákkal kapcsolatban:

 

Mit mozoghatok az első 8 hétben?

Ha minden rendben van a babával, a hagyományos hatha jóga óráinkat javasoljuk.

 

A 8. és 13. hét között milyen mozgást javasoltok?

Mivel ebben az időszakban tapad meg véglegesen a placenta, ezért inkább pihentető, relaxációs, és meditációs óráinkat javasoljuk, vagy otthon való sok pihenést.

 

A 14. héttől a várandósság végéig járhatok kismamajógára?

Igen végig, kivéve ha a mozgást épp nem javasolta az orvosod.

 

Mire kell figyelnem a 30. hét után a kismama jóga órákon?

Háton ne feküdj, mert a 30. héttől ez már nem javasolt.

 

Mit tilos még végeznem a várandósság alatt?

Hasizom gyakorlatok, hátrahajlás, fordított testhelyzet (pl. gyertya), erős csavarás, ill. ikerterhességnél nagy terpesz. Minden más gyakorlatból csak annyit végezz, amennyi jól esik.

 

Ehetek az óra előtt?

Kérjük lehetőleg 1 órával a foglalkozás előtt már ne egyél. Palackos vizet hozhatsz magaddal az órára, vagy nálunk is vehetsz.

 

Mi a helyzet, ha gyakran kell mennem a Wc-re?

Természetesen az óra alatt bármikor kimehetsz wc-re. A gátizom gyakorlatokat kifejezetten kérjük, hogy üres hólyaggal végezd, ezért óra közben a gyakorlás előtt szoktunk pár perc szünetet tartani.

 

Mit hozzak magammal?

Kényelmes ruházatot, törölközőt a fejed alá (polifoam, párna van), pulóvert (kivéve nyáron).

 

 

tanárainkról bővebben

 

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.    Tel: 0620-552-6564    e-mail: info@jogakozpont.hu

www.jogakozpont.hu